CRM projelerinde On-premise mi, Cloud mu?

CRM projelerinde On-premise mi, Cloud mu?

Günümüz iş dünyasında SAP çözümleri firmaların iş akışlarına büyük katkı sağlamaktadır.  Gelişen müşteri odaklı pazarlama anlayışı ise SAP CRM uygulamalarıyla birlikte desteklenmektedir. Peki, ivmelenerek değişime uğrayan tüm bu süreçlerde on-premise çözümler mi, on-demand çözümler mi daha fazla gelecek vadediyor?

Karmaşık süreçleri rahat yönetebilmek adına SAP CRM on-premise çözümleri günümüze dek firmalara hizmet etti ve etmeye de devam ediyor. Firma bünyesindeki sunucular (server) üzerinde tutularak hizmet sağlayan on-premise uygulamalara bilgisayar veya bilgisayara uzaktan erişim vasıtasıyla ulaşabiliyoruz. Bu metot iş çözüm sürecinin karmaşıklığını gidererek süreçleri hızlandırsa da fiziksel erişim nedeniyle kısıtlı fayda sağlayabilmektedir. Bunun dışında olası bir problemde fiziksel olarak firma bünyesinde saklanan bilgilerin tahrip olma veya yok olma olasılığı bulunmaktadır.

Bu duruma son yılların en büyük gelişmelerinden olan bulut bilişim (cloud computing) ile web tabanlı on-demand çözümler oluşturabiliyoruz. Bulutta tutulan bilgiler yukarıda bahsedilen fiziksel erişimi kaldırmakta ve olası her noktadan bilgiye erişim imkanı sunmaktadır. Dolayısıyla firmalar için de büyük bir iş esnekliğini beraberinde getirmektedir. Bunun yanı sıra firma bünyesinde fiziksel olarak saklanmadığı için bilgilerin yok olma ve tahrip olma olasılığı da düşük hale gelmektedir.

Bilgiye erişimin son derece önem taşıdığı günümüz dünyasında bulut bilişim teknolojileri kendine her geçen gün iş dünyasında da daha çok yer bulmaktadır. Nitekim bulut sayesinde dilediğiniz yerden talep ettiğiniz ve bulutta depolu bilgilere erişim sağlanabilmektedir. Üstelik PC, mobil telefon, tablet vb. ürünler gündelik yaşantımızda kendilerine ait bir ekosistem oluşturmaktadır. Bulut teknolojileri bu ekosistemle tam uyumlu olup herhangi biri üzerinden işlerimizi yürütmemize olanak sağlamaktadır. Bu sebeple tüm bu imkanları beraberinde getiren SAP C4C‘nin zamanla iş hayatımıza daha çok gireceğini şimdiden öngörebiliriz.

On-device kullanımda, yani bilgiye erişimin PC, mobil telefon, tablet vb. ve benzeri yöntemlerle buluttan sağlanabildiği durumlarda dikkat edilmesi gereken bir nokta güvenlik meselesi. Fiziksel olarak bilgi kaybı yaşama korkusunu ortadan kaldıran bulut çözümler bir güvenlik açığı olması durumunda sanal kayıplara sebep olabilir. Bu noktada atılacak adımlar her açıdan pratik bir kullanım sunan CRM Cloud çözümlerinin popülaritesini daha da artıracaktır.

Daha detaylı bilgi için bize ulaşın.