Segmentasyon nedir? CRM projelerinde neden önemlidir?

Segmentasyon nedir? CRM projelerinde neden önemlidir?

Artan rekabet ve değişen pazar dinamikleri ile birlikte firmalar müşteri odaklı yaklaşıma her zamankinden daha fazla önem vermektedirler. Pazarlama birimleri müşteri portföyleri hakkında mümkün olduğunca kapsamlı ve detaylı bilgi toplamaya çalışmakta ve bu bilgileri daha kişiselleştirilmiş pazarlama aktivitelerinde kullanmaktadırlar.

Müşteri segmentasyonu, müşteri portföyünün yaş, cinsiyet, meslek, gelir ve ilgi alanları gibi pazarlamayı ilgilendiren benzer özellikler bazında gruplara ayrılmasıdır. Segmentasyon ile birlikte pazarlama aktiviteleri belirlenen hedef grupların özellik ve ihtiyaçlarına göre daha iyi şekillendirilebilmekte, böylece ürün ve hizmetler hedef gruplara daha çekici hale gelmektedir. SAP CRM müşteri segmentasyonu için birçok özellik sunmaktadır. Yeni versiyonlarla birlikte segmentasyon CRM Marketing içerisinde başlı başına bir konu haline gelmiş bulunmaktadır.

SAP CRM segmentasyon özelliği ile birlikte aşağıdaki verilerin segmentasyonu yapılabilmektedir:

  • Muhataplar
  • Muhatap ilişkileri bazında muhataplar
  • Ürünler
  • Potansiyel müşteriler

Daha detaylı bilgi için bize ulaşın.