Hybris Marketing’te Segmentasyon ve Hedef Kitle Oluşturma

Segmentasyon Nedir?

Segmentasyon geniş bir pazarın ortak ihtiyaçlara ve özelliklere sahip tüketici alt gruplarına bölünmesi ve bu grupların ihtiyaç ve isteklerini hedefleyecek pazarlama stratejileri oluşturulmasıdır.

Hedef Kitle Nedir?

Belirli kurallara göre segmente edilen filtrelenmiş, pazarlama stratejilerine uygun niş listedir.

Hybris Marketing Ãœzerinde Segmentasyon ve Hedef Kitle

Dijital pazarlamanın olmazsa olmazlarından segmentasyon ve hedef kitle analizi, SAP Hybris Marketing’in geniş imkanları ve pratik ekranları kullanılarak farklı segmentasyon grupları oluşturulabilmektedir. Yaş, doğum günü tarihi, meslek, bölge, şehir, posta kodu, vb bilgilerle detaylı listeler oluşturulabilmektedir. Sürükle-bırak yöntemi ile kolayca seçim yapılabildiği gibi Geolocation yöntemi ile harita üzerinden çizim ile seçim yapılabilmektedir. Seçilen bölgenin yine harita üzerinden genişletilebilmesi mümkündür. Dinamik olan bu seçimler sayesinde görsel kullanım ile segmentasyon desteklenmektedir.

Kurumunuzun satış ve pazarlama stratejilerine uygun olarak birçok kriter dinamik olarak hedef kitle belirlemede kullanılabilmektedir. Örneğin; satış miktarı, son bir ay veya bir yıl içinde alışveriş yapma tutarları, yaş, şehir ve ülke kriterleri gibi birçok kriteri belirleyebilirsiniz.

Aynı zamanda churn analizlerinizi de bu araç ile hızlı bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Örnek modelimiz:

  • Yaş seçimiRegna-Hybris-Marketing-Segmentasyon1
  • YaÅŸ seçimi (36 ve 39)Regna-Hybris-Marketing-Segmentasyon2
  • Ülke seçimiRegna-Hybris-Marketing-Segmentasyon3
  • Seçimin harita üzerinde gösterimiRegna-Hybris-Marketing-Segmentasyon4

Belirlenen hedef kitle seçiminin sabitlenmesi sistem üzerinde mümkündür. Böylelikle tekrarlanan segmentasyon ve hedef kitle listesi kaydedilebilmekte; statik veya dinamik seçimi yapılarak müdahale yetkilendirilebilmektedir.

Segmente edilen bir kritere ikinci bir kriter ekleyerek iki farklı hedef kitleye ulaşılabilmekte, iki farklı kampanya çıkılabilmektedir. Aynı zamanda iki farklı hedef kitleye aynı kampanya ile ulaşılarak A/B Testing gibi daha etkin kampanya sonuçlarına ulaşılabilecek analizler yapılabilmektedir.

Segmentasyonun Önemi

Müşterinin ilgisini takip ederek, bu ilgiye yönelik doğru pazarlama yapmak, müşteri memnuniyeti artırarak müşteri deneyimini güçlendirmektedir. Güçlü bir segmentasyon, doğru bir pazarlama stratejisinin önemli adımlarından birisidir.