Dijital Ekonomi, Dijital CRM Nedir?

Teknolojik gelişmeler ve yenilikler yaşam alanlarındaki ekonomik ve sosyal yerini derinleştirirken, ekonomi modelini de köklü bir şekilde değiştirmektedir.

1900’lü yıllarda etkin olan Endüstriyel Ekonomi modeli, 1950’li yıllar itibariyle yerini Tüketim Ekonomi modeline bırakırken günümüzde artık Dijital Ekonomi modeli popülerlik kazanmış ve ağırlığı her geçen yıl artarak genişlemektedir.

Endüstri 4.0 ile yeniden şekillenen üretim süreçleri ile birlikte online pazarlama, dijital reklam, mobil uygulamalar vb. dağıtım/pazarlama kanallarının dönüşümü geleneksel ekonomik yaklaşımları yetersiz bırakmıştır.

Tüketicilerin üreticilere doğrudan ulaşabildiği yeni dönemde, geleneksel bayi ve klasik satış kanalları trendleri düşmekte, üretilen ürün veya hizmetin tüketiciye ulaştırma kanalları farklılaşmaktadır. Üretilen ürün veya hizmetin kalitesi kadar, tüketici ile etkileşimin kalitesinin ölçüldüğü yeni dönemde, tüketici alışkanlıklarını takip etme, önerilerini dinleme ve şikayetlerini hızlı çözebilen, yani bu dönüşüme hızlı ayak uyduran kurumlar öne çıkmaktadır.

Dijital Ekonomi dönüşümünde CRM yaklaşımları da değişmektedir. Klasik CRM yaklaşımlarının yetersiz kalacağı ön görülen yeni ekonomi düzeninde Dijital CRM yaklaşımının öneminin giderek artması beklenmektedir.

Sosyal CRM kavramını da barındıran Dijital CRM yaklaşımında, büyük veri yönetimi oldukça önemlidir. İlerleyen dönemlerde nesnelerin interneti (IoT) kullanımın yaygınlaşması ile büyük veri havuzunun genişleyeceği ve artık nesnelerin de analiz edilerek tüketici alışkanlıklarının tahminleneceği planlanmaktadır. Büyük veriyi yapısal ve yapısal olmayan şeklinde sınıflandırarak anlamlı pazarlama stratejileri öneren sistemler bu anlamda oldukça önemlidir. 

Dijital CRM yaklaşımı, tüketiciyi anonim olarak sınıflandırmak ve tüketici gruplarını dinamik oluşturmak suretiyle pazarlama ve satış konularında karar destek mekanizması işlevi görmeyi amaçlar.

SAP’nin bu yaklaşımda öncü bir servis sağlayıcı olması sebebiyle, dijital çağda yaşanan ve ilerde yaşanabilecek ihtiyaçlara çözüm sunabilecek altyapı sağlaması anlamında diğer rakiplerine göre oldukça avantajlı bir konumda bulunmaktadır.

Dijital CRM yaklaşımında, büyük veri analizlerinin devreye girmesi ve Analitik CRM ile Operasyonel CRM yaklaşımlarının artık ayrılmaz bir parça olmasının anlaşılması sonucu bütünleşik mimaride ele alınması ihtiyacı ile yeni veri tabanı modellerinin kullanılması gerekliliği ortaya çıkmıştır.

Bu anlamda günümüzde popülerleşen in-memory database yaklaşımları sonucu SAP HANA veri tabanı ile müşterilerine çözüm üretmiştir.

Dijital Ekonomi modelinde pazarlama, satış ve servis süreçlerinde uygulanabilen Dijital CRM yaklaşımı bu anlamda in-memory database mimarisi üzerinde konumlanmalıdır. SAP S4CRM, CRM ve Hybris çözümleri HANA veri tabanı ile bu ihtiyacı karşılamaktadır.

SAP S4CRM, CRM ve Hybris ürün ailesi hakkında detaylı bilgi almak ve demo talebinde bulunmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Regna Consulting | Smart Solutions
0216 408 2100
0216 408 2101

No Comments

Comments are closed.