SAP Customer Experience (CX) Nedir?

Customer Experience, SAP’nin aslında içerisinde C/4 HANA’nın da bulunduğu yeni CRM yaklaşımıdır diyebiliriz. C/4 HANA’nın çıkışından biraz bahsetmek lazım. CRM, klasik yaklaşımda bilindiği üzere satış, servis, pazarlama ve raporlama imkanları sunuyordu ve şirketler tüketicilerin gizlilik ayarları, iletişim verileri gibi bilgileri kendileri yönetiyorlardı. Artık günümüz yaklaşımında tüketiciler kendi verilerini, kendi iletişim tercihlerini, kişisel verilerini; hangi yolla, ne zaman kendisiyle iletişime geçileceğini kendisi belirlemek istiyor. Çünkü bu şeffaflığı sunan firmalara kendilerini daha yakın hissediyorlar. Bu beklentilerin sonucunda da SAP yeni bir yaklaşım gösterdi. Bunun adı da C/4 HANA’dır.

C/4 HANA, cloud temelli bir çözümdür. On-premise isteyen müşterilere S/4 CRM adında, S/4 HANA’nın içerisinde gömülü olarak gelen bir çözüm sunmaktadır. Bilindiği üzere SAP TM denilen Nakliye Yönetimi, SAP EWM denilen Genişletilmiş Depo Yönetimi çözümleri de S/4 HANA’nın içerisinde gömülü olarak gelmişti. Şimdi sıra CRM’de. SAP bunun adına S/4 CRM dedi. S/4 CRM’in şu an 1.0 versiyonu çıktı. Eylül 2018’de 1809 versiyonu ile birlikte daha geniş bir CRM özelliği elde etmiş olacağız. Bu sayede CRM ve ERP’yi iki farklı sistemde yönetmek yerine tek bir sistem altında yönetiyor olacağız. Böylelikle entegrasyon yükü hafiflemiş olacak, tek bir platformdan hem müşteri deneyimini hem de operasyonel ihtiyaçları yönetebiliyor olacağız.

SAP CX, C/4 HANA ailesi içerisinde; Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud ve Commerce Cloud ürünleri mevcuttur. Commerce Cloud bilindiği üzere Hybris Commerce ürününün cloud versiyonudur. Hybris Commerce halen kullanılmaya devam ediliyor. Hybris Commerce’ın mevcutta cloud ve on-premise versiyonları mevcuttu şu anda cloud versiyonuna SAP, Commerce Cloud dedi ve bu ürünü C/4 HANA ailesi içerisine aldı. C/4 HANA’yı, Hybris ürün ailesine kıyaslayacak olursak Hybris Sales Cloud, Service Cloud vardı ve bunlar bulut temelli çözümlerdi. Hem bulut hem de on-premise versiyonları olan ürünleri ise Hybris Marketing ve Hybris Commerce’dü. SAP cloud versiyonlarını C/4 HANA’nın içerisine almış oldu. Şu an için yapılan açıklamada SAP Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud ve Commerce Cloud ürünleri açıklandı. Bu da bize mevcut ürün ailesinin cloud üzerinde çalışacağını gösteriyor. Ama ilerleyen zamanlarda bu ürünlerin on-premise versiyonları çıkabilir ve bu durum değişebilir. Bunu hep birlikte ilerleyen zamanlarda göreceğiz.

SAP Customer Experience hakkında daha fazla bilgi almak ve deneyimlemek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Regna Consulting | Smart Solutions
0216 408 2100
0216 408 2101
info@regna.com.tr

No Comments

Post a Comment