Yazar: Regna Editör
17.02.2021

2102 SÜRÜMÜ İLE BİRLİKTE SAP C4C SİSTEMİNE GELEN YENİLİKLER

GENEL DUYURULAR

SAP pazardaki diğer rakipleri ile rekabet gücünü korumak adına 2102 sürümü ile birlikte “Yenilik” ve “Modernizasyon” odaklı yeni bir strateji duyurusu yaptı.

Yeniliklerin merkezinde aşağıdaki 4 temel konu yer almaktadır.

  • Rekabetçi kalmak
  • Üretkenliği arttırmak
  • Ürünün daha çok benimsenmesini sağlamak
  • İşin büyütülmesi

Akıllı Satış Uygulaması (Intelligent Sales Execution), Sesli Asistan (Voice Assistant), Servis Temsilcileri için Yeni Masaüstü (Agent Desktop) gibi günümüz teknolojisinde önemli yeri olan yenilikler “Beta Sürüm” olarak bu güncelleme de sistemdeki yerini alacaklar. Günden güne dijitallejen dünyamızda bu gibi yenilikler ile SAP, yenilikçi bir bakış açısı ile pazardaki yerini sağlamlaştırmaya çalışacak.

Bununla birlikte bir diğer strateji ayağı olan “Modernizasyon” için ise yine SAP’nin belirttiği 4 temel ayak mevcuttur.

  • Cloud sistem kalitelerinin arttırılması-> Performans, Ölçeklenebilirlik, Güvenlik
  • Host on Hyperscaler-> Dağıtılmış altyapı
  • Microservices/API first-> Birleştirilebilir akışlar ile müşterilerin süreçsel ihtiyaçlarının karşılanması
  • Basitleştirilmiş geliştirilebilirlik ve kullanılabilirlik-> Breakout bir kullanıcı deneyiminin sağlanması

 

 

Bunlar haricinde yeni tema “Saphira” genel kullanıma sunuldu. Dolayısı ile SAP’ye ektra bir talepte bulunmaya gerek olmadan herkesin kullanımına açık durumda.

 

 

AKTİVİTE YÖNETİMİ

Outlook Entegrasyonu ile yinelenen aktivite yaratma

  • Outlook Server-Side entegrasyonu ile günlük, haftalık ve aylık olarak Outlook aracılığı ile yaratığınız “Ziyaret” ve “Randevu” aktivitelerinizi C4C sistemine 6 aylık bir periyod boyunca otomatik olarak entegre edebilirsiniz.
  • Konu ile ilgili C4C sistemi içerisinden SAP’ye talep (Incident) yaratarak bu özelliğin C4C sisteminde aktif edilmesini talep edebilirsiniz.

 

 

 

Yeni Takvim Özellikleri

  • Aktivitenizin öncelik, durum, kategori ve tipine göre takviminizi renklendirip, görünümünüzün görsel kalitesini arttırarak aktivitelerin takvim üzerinde birbirlerinden daha efektif bir şekilde ayırt edilmesini kolaylaştırabilirsiniz.

 

 

Ziyaretlerdeki Ekler İçin Yeni Veri Kaynağı

  • Ziyaret belgelerine eklenen eklerin ziyaret sonrasında raporlanabilmesi adına “Ek” veri kaynağı sisteme eklendi.

 

 

SATIŞ TEKLİFİ

  • C4C sistemi birden fazla CPQ sistemi ile artık entegre olabiliyor. Böylece farklı satış departmanları kendi CPQ çözümlerini tek bir C4C sistemine bağlayabilirler.

 

 

  • Teklif belgesi içerisinde kullanılan “Ürün Önerimi” özelliği ile artık belge türüne özel ürün önerimlerinin görüntülenmesini sağlayabilirsiniz. Aynı özellik satış siparişleri için de yine bu güncelleme ile birlikte kullanılabilecektir.

 

 

ÇAĞRI LİSTELERİ

  • Çağrı listeleri için faydalı bir özellik olan “Çağrı Komut Dosyaları” kullanılabilir hale geliyor. Bu özellik aracılığı ile:
    • Çağrı listesi ile ilgili çağrı metni ilişkilendirilebilir,
    • Katılımcıların yanıtları çağrı metni içerisinde yakalanabilir,
    • Tüm çağrı katılımcılarının yanıtlarını katılımcı bazında inceleyebilir,
    • Konu ile ilgili sağlanan yeni veri kaynağı ile çağrı sonrasında katılımcıların verdiği yanıtları raporlayarak stratejik iş kararları alabilirsiniz.

 

 

  • Bunun haricinde çağrı kayıtları ile ilgili getirilen ek yenilikler aşağıdaki gibidir. Bu yenilikler aracılığı ile çağrı listesine hızlı bir şekilde ulaşarak zaman tasarrufu sağlayıp, farklı katılımcı tipleri için de çağrı listeleri oluşturabilirsiniz. 
    • Bireysel müşteriler için de çağrı listesi oluşturulabilmesi
    • Çağrı listesi ayrıntıları sayfasında katılımcının tipini belirten (bireysel, kurumsal vb.) yeni bir sütun eklenmesi,
    • “Hızlı Görünüm” ekranı aracılığı ile çağrı listesi meta datalarının düzenlenebilmesi,
    • Arama ikonu kullanılarak kullanıcıların “Hızlı Görünüm” ekranından katılımcıları arayabilmesi,
    • E-Mail ikonu kullanılarak kullanıcıların “Hızlı Görünüm” ekranından katılımcılara E-Mail gönderebilmesi,
    • Çağrı sürecini takip edebilmek için “Kapalı Statüsü” sütununun çağrı listesi ekranına getirilmesi.
  •  

 

AKILLI SATIŞ BİLEŞENLERİ - MAKİNE ÖĞRENMESİ

  Duyum Skorlama

  • Daha önce duyum belgesinden fırsat belgesine dönüştürme işlemi yapıldığında geçerli olan “Duyum Skorlama” fonksiyonu artık müşteriye dönüştürülen duyumlar için de kullanılabilecektir. Böylece potansiyel müşterilerinizin gerçek müşteriye dönüşme eğilimini tespit edebileceksiniz.