Yazar: Regna Editör
22.09.2016

Daha Başarılı CRM Projeleri İçin Neler Yapılabilir?

  • Fayda/Maliyet analizinin doğru yapılması

Henüz projeye başlamadan, firmanın ihtiyaç ve taleplerinin analiz edilerek firmanın bütçesine uygun bir ürün tercih etmesi önemlidir. En fazla iki ya da üç katmanlı segmentasyon yapmayı öngören bir firmanın, büyük maliyetlere katlanarak bir ürüne sahip olması, enerjisini ve bütçesini yanlış yere yönlendirmesine neden olacaktır. CRM dahil tüm IT projelerinin tek bacağı geliştirme süreci değildir. Sağlıklı bir bakım ve destek süreci de geliştirme süreci kadar önemlidir.

 

  • Kullanıcı direncinin (Mevcut sisteme bağlılık) kırılması

CRM projelerinde en çok karşılaştığımız problem kullanıcının mevcut sistemine bağlılığı, yeni sisteme direnç göstermesidir. CRM projelerini her ne kadar müşteri ilişkileri, pazarlama, iş geliştirme ve/ya satış departmanları talep etse de bu departmanlardaki her çalışan yeni sisteme tam anlamıyla hazır değildir. Proje gerçekleştirme dediğimiz geliştirme sürecinde sıklıkla eski (mevcut) sistemin esnekliğinden bahsedilir. Buradaki esneklik, alışkanlıktır. Sistemin ve sistemin geliştiren geliştiricinin sektör deneyimi göz ardı edilmemelidir. En iyi proje, sistem ile kullanıcının deneyimlerinin ortak bir paydada buluşturabilen projedir.

 

  • Gerçek iş sahibinin projede ana sorumlu olması

Mevcut iş yoğunluğu içinde nispeten kolay yapılabileceğini düşündüğümüz işleri bir başkasına aktarırız, bu işler genellikle hiyerarşi içinde kıdemi düşük olan ekip çalışanına aktarılır. Ancak iş kendi kullanacağımız sisteme geldiğinde, kullanıcı ihtiyaçlarını, kullanıcıdan daha iyi kimse bilemez. Başlangıçta yeterli vakti ayırmadığımız ihtiyaç analizi, projenin ilerleyen seviyelerinde ya da canlı kullanımda aksilikler çıkarabilir. Projenin sorumlusunun, ihtiyacı talep eden çalışanın olması önemlidir.

 

  • Detaylı ihtiyaç analizinin yapılması

İhtiyaç analizinin detaylandırılmaması, iş yerinde daha az işi olan, nispeten kıdemi düşük çalışana verilen sorumluluk üzerine ihtiyaçları belirlerken doğru tanımlayamaması nedeniyle karşımıza çıkan sorundur. Tüm IT projelerinde olduğu gibi CRM projelerinde de tüm ihtiyaçların proje çözüm yöneticisine ve danışmanlara doğru aktarılması projede uçtan uca hakimiyet sağlar.

 

  • Kısıtlı bütçe yerine yeterli bütçe

Kar amaçlı tüm firmalar müşteri memnuniyeti odaklı çalışmasına rağmen, bu çalışmayı entegre ve teknolojik sistemler üzerinde gerçekleştirmeyi en sona bırakır. Fayda/Maliyet analizi noktasında her başarılı CRM projesi firmanın kar elde etmesini sağlar. Bu noktada daha tutarlı, her aşamasının entegre ve sistemi kullanacak tüm çalışanların projeye dahil olması kısa vadede yüksek maliyet gibi görünse de, uzun vadede yüksek kar getirmektedir.

 

  • Yeni teknolojileri takip etme

Donanımsal olarak yeni teknolojinin takibi kadar yazılımsal olarak da takibi de projenin kısa sürede sahiplenilmesi, tutarlılığı ve sürdürülebilirliği açısından uzun vadede fayda sağlamaktadır. Eski teknolojilerin ömrü yeni teknolojilere göre daha kısa olacak, yakın zamanda yeni teknoloji için yatırım yapılacaktır. Bu da tahmin edilen toplam sahip olma maliyetinin üstünde olacaktır.

 

  • Proje geliştirme süresince motivasyon kaybının önüne geçilmesi

Her aktivitede olduğu gibi, projelerde de başlangıç motivasyonu her geçen gün azalır. Geliştirme sürecinin tek parçada (fazda) canlıya alınma çabası proje süresini verilen termin tarihinin üstüne çıkararak projenin enerjisinin düşürecektir. Projenin fazlara ayrılması, kontrollü ve tutarlı bir proje geçişi sağlayacağı gibi motivasyon kaybını en aza indirgeyecektir.

 

  • Know-how sahibi olan geliştirici / danışman

Bir proje için konusunda uzman bir geliştirici / danışmandan daha güzeli varsa; o da konusunda uzman ve sektöre hakim bir geliştirici / danışmandır. Bilgi sahibi olan geliştirici / danışman önceki deneyimlerini projede süreç sahiplerini yönlendirerek, yaşadığı olumsuz deneyimleri yaşamadan ve yaşatmadan proje gerçekleştirerek zaman, efor ve para kaybını önler.

 

  • Müşteri / kullanıcının her şeyi sistemden beklemesi

Sistemleri yaşatan o sistemi kullananlardır. En iyi sistem bile, onu kullanabilen süreç sahipleri olmadan bir hiçtir. Müşteri memnuniyeti ve deneyimi için CRM sistemlerinin bir araç olduğunu düşünerek, sürecinizi kolaylaştırmak kayıt altında tutmak, erişilebilirliğini artırmak için kullanmanızı öneririz.

 
Eski bloglar
  • 06.03.2019 Proje Yöneticimiz SAP RSS for Utilities Ürünü Hakkındaki Sorularınızı Yanıtlıyor?

    Proje Yöneticimiz SAP RSS for Utilities Ürünü Hakkındaki Sorularınızı Yanıtlıyor?

  • 05.03.2019 SAP Commerce Assisted Service Mode Nedir?

    SAP Commerce Assisted Service Mode Nedir?

  • 07.08.2018 SAP Customer Experience (CX) Nedir?

    Customer Experience, SAP’nin aslında içerisinde C/4 HANA’nın da bulunduğu yeni CRM yaklaşımıdır diyebiliriz. C/4 HANA’nın çıkışından biraz bahsetmek lazım. CRM, klasik yaklaşımda bilindiği üzere satış, servis, pazarlama ve raporlama imkanları sunuyordu ve

  • 06.07.2018 SAP C/4HANA, CX (Customer Experience) Nedir?

    SAP CX Nedir? SAP’nin yeni stratejisi olan C/4HANA, CX yani Customer Experience hakkında detay bilgi için bize ulaşabilirsiniz!

  • 24.04.2018 CRM pazarın en büyüğü oldu!

    2017 yılı sonunda pazarın lideri olan “Veri Tabanı Yönetim Sistemi” büyüklüğünü geçerek rekora giden CRM, yazılım pazarının en büyüğü oldu. Pazarın en büyüğü olan CRM büyüme oranı ile de diğer çözümleri geride bıraktı.

  • 16.04.2018 Hybris Marketing Genel Bakış

    Çevrim içi reklamlar, e-posta bültenleri, e-posta formları hazırlamak ve müşterilerimizle paylaşmak oldukça önemli. Artık günümüzde birçok ürün ve/veya hizmet sağlayıcı neredeyse standart olarak bu reklamları yapmakta ve hedef kitlesini oluşturmaya çalışma

  • 11.04.2018 Dijital Ekonomi, Dijital CRM Nedir?

    Teknolojik gelişmeler ve yenilikler yaşam alanlarındaki ekonomik ve sosyal yerini derinleştirirken, ekonomi modelini de köklü bir şekilde değiştirmektedir. 1900’lü yıllarda etkin olan Endüstriyel Ekonomi modeli, 1950’li yıllar itibariyle yerini Tüketim

  • 09.04.2018 SAP, Callidus’u satın aldı!

    Satış Performansı Yönetimi ve Konfigürasyon-Fiyat-Teklif (CPQ) uygulamaları ile öne çıkan Callidus Software, SAP tarafından satın alındı. SAP Hybris Cloud ürün ailesine katılacak olan Callidus ürünleri ile daha da güçlenecek olan Hybris aşağıdaki çözüml

  • 04.04.2018 SAP S4CRM Nedir?

    SAP S/4HANA dönüşümü ile birlikte efsane CRM geri döndü! S4CRM ile tanışma zamanı! SAP daha önce hazırlığını yaptığı CRM dönüşümü projesi ile ilgili ürünleşme safhasındaki ilk adımı atarak Mart ayında “SAP S/4HANA for Customer Management 1.0” sürümünü

  • 23.02.2018 İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projesi

    İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projemiz başarıyla canlıda! Projede perakende ve bayi satış, pazarlama ve garanti süreçlerinin yanı sıra çağrı merkezi entegrasyonu yaptık.