Yazar: Regna Editör
01.09.2014

Eczacıbaşı – Koramic SAP ERP Sistem Entegrasyonu

İhtiyaç: Koramic şirketi, Eczacıbaşı Yapı grubu firmalarının üretici şirketlerinden biridir. Koramic şirketi Ağustos 2013 tarihine kadar Eczacıbaşı Yapı Grubu ile aynı SAP ERP sistemini kullanmaktaydı. Ağustos 2013 itibari ile Koramic şirketi bir sistem ayrıştırma projesine gitme kararı aldı. Aynı zamanda İntema (Yapı Grubu Yurt İçi Satış şirketi), Koramic malzemelerinin satışına devam edecekti. Daha önce iki şirketin aynı SAP ERP sistemini kullanması nedeniyle intercompany süreci kullanılabilmekteydi, ancak sistem ayrışmasından sonra hem Koramic sisteminin hem de Yapı grubu sisteminin satış işlemlerinde konuşabileceği bir sistem tasarlanma ihtiyacı oluşmuştu.

Sonuç: Yapı grubu sisteminde, İntema şirketinin bayileri için oluşan toptan satış siparişi, idoc teknolojisi kullanılarak Koramic sisteminde İntema şirketine satılacak şekilde oluşmakta ve üretime akmaktadır. Sipariş ardından teslimat aşamasında, Koramic ürünlerinin stok ve üretim bilgileri Koramic sisteminde tutulduğu için, teslimat aşaması Koramic sisteminde bağlamaktadır. Koramic sisteminde İntema için oluşan siparişe teslimat oluşturulur ve bu teslimat bilgisi yine idoc teknolojisi ile Yapı sisteminde İntema’nın bayiye teslimat çıkışı yapmasını sağlar. Teslimat aşamasından sonra, Koramic sisteminde oluşturulan İntema faturasının arkasından da yine bir idoc kullanımı ile, İntema şirketinin bayisine keseceği fatura oluşturulur. Yapı sisteminde oluşan bayi faturasının arkasından ise İntema şirketinin oluşturacağı koramic satıcı kaydı otomatik oluşmaktadır.

Kurgulanan bu süreçle birlikte, iki şirketin ayrı sistemler kullanıyor olmalarına rağmen intercompany sürecini işletebilmeleri sağlanmıştır.

İki sistemin bu şekilde entegre çalışabilmesi için, ana veri (müşteri,malzeme),koşul kaydı (brüt fiyat, nakliye,..) vb. entegrasyonlar da sağlanmıştır.

Bütün entegrasyon noktalarının kontrol edilebilmesi için iki sistemi karşılaştıran raporlamalar yapılmıştır.

Eski bloglar
  • 07.08.2018 SAP Customer Experience (CX) Nedir?

    Customer Experience, SAP’nin aslında içerisinde C/4 HANA’nın da bulunduğu yeni CRM yaklaşımıdır diyebiliriz. C/4 HANA’nın çıkışından biraz bahsetmek lazım. CRM, klasik yaklaşımda bilindiği üzere satış, servis, pazarlama ve raporlama imkanları sunuyordu ve

  • 06.07.2018 SAP C/4HANA, CX (Customer Experience) Nedir?

    SAP CX Nedir? SAP’nin yeni stratejisi olan C/4HANA, CX yani Customer Experience hakkında detay bilgi için bize ulaşabilirsiniz!

  • 24.04.2018 CRM pazarın en büyüğü oldu!

    2017 yılı sonunda pazarın lideri olan “Veri Tabanı Yönetim Sistemi” büyüklüğünü geçerek rekora giden CRM, yazılım pazarının en büyüğü oldu. Pazarın en büyüğü olan CRM büyüme oranı ile de diğer çözümleri geride bıraktı.

  • 16.04.2018 Hybris Marketing Genel Bakış

    Çevrim içi reklamlar, e-posta bültenleri, e-posta formları hazırlamak ve müşterilerimizle paylaşmak oldukça önemli. Artık günümüzde birçok ürün ve/veya hizmet sağlayıcı neredeyse standart olarak bu reklamları yapmakta ve hedef kitlesini oluşturmaya çalışma

  • 11.04.2018 Dijital Ekonomi, Dijital CRM Nedir?

    Teknolojik gelişmeler ve yenilikler yaşam alanlarındaki ekonomik ve sosyal yerini derinleştirirken, ekonomi modelini de köklü bir şekilde değiştirmektedir. 1900’lü yıllarda etkin olan Endüstriyel Ekonomi modeli, 1950’li yıllar itibariyle yerini Tüketim

  • 09.04.2018 SAP, Callidus’u satın aldı!

    Satış Performansı Yönetimi ve Konfigürasyon-Fiyat-Teklif (CPQ) uygulamaları ile öne çıkan Callidus Software, SAP tarafından satın alındı. SAP Hybris Cloud ürün ailesine katılacak olan Callidus ürünleri ile daha da güçlenecek olan Hybris aşağıdaki çözüml

  • 04.04.2018 SAP S4CRM Nedir?

    SAP S/4HANA dönüşümü ile birlikte efsane CRM geri döndü! S4CRM ile tanışma zamanı! SAP daha önce hazırlığını yaptığı CRM dönüşümü projesi ile ilgili ürünleşme safhasındaki ilk adımı atarak Mart ayında “SAP S/4HANA for Customer Management 1.0” sürümünü

  • 23.02.2018 İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projesi

    İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projemiz başarıyla canlıda! Projede perakende ve bayi satış, pazarlama ve garanti süreçlerinin yanı sıra çağrı merkezi entegrasyonu yaptık.

  • 20.02.2018 Gigya ile Mükemmel Zamanlama, Yeni Nesil Müşteri İlişkileri

    SAP, sektörün önde gelen araştırma raporlarında en güvenli müşteri profilleme platformu çıkan Gigya’yı satın aldı. Müşteri ile şeffaf bir ilişki kurulmasına olanak sağlayan Gigya ile geleceğin müşteri ilişkileri yeniden tasarlanıyor. Müşteri ile rahatsız e

  • 29.12.2017 Eczacıbaşı Yapı Grubu’na Regna’yı Sorduk

    Eczacıbaşı Yapı Grubu IT Yöneticisi Önder Evin’e Regna’yı sorduk. Hazırladığımız video için tıklayın. *Önder Evin’e sorularımızı cevapladığı ve iş ortaklığı için teşekkür ederiz.