Author: Regna Editör
25.10.2016

CRM projelerinde On-premise mi, Cloud mu?

Günümüz iş dünyasında SAP çözümleri firmaların iş akışlarına büyük katkı sağlamaktadır.  Gelişen müşteri odaklı pazarlama anlayışı ise SAP CRM uygulamalarıyla birlikte desteklenmektedir. Peki, ivmelenerek değişime uğrayan tüm bu süreçlerde on-premise çözümler mi, on-demand çözümler mi daha fazla gelecek vadediyor?

 

Karmaşık süreçleri rahat yönetebilmek adına SAP CRM on-premise çözümleri günümüze dek firmalara hizmet etti ve etmeye de devam ediyor. Firma bünyesindeki sunucular (server) üzerinde tutularak hizmet sağlayan on-premise uygulamalara bilgisayar veya bilgisayara uzaktan erişim vasıtasıyla ulaşabiliyoruz. Bu metot iş çözüm sürecinin karmaşıklığını gidererek süreçleri hızlandırsa da fiziksel erişim nedeniyle kısıtlı fayda sağlayabilmektedir. Bunun dışında olası bir problemde fiziksel olarak firma bünyesinde saklanan bilgilerin tahrip olma veya yok olma olasılığı bulunmaktadır.

 

Bu duruma son yılların en büyük gelişmelerinden olan bulut bilişim (cloud computing) ile web tabanlı on-demand çözümler oluşturabiliyoruz. Bulutta tutulan bilgiler yukarıda bahsedilen fiziksel erişimi kaldırmakta ve olası her noktadan bilgiye erişim imkanı sunmaktadır. Dolayısıyla firmalar için de büyük bir iş esnekliğini beraberinde getirmektedir. Bunun yanı sıra firma bünyesinde fiziksel olarak saklanmadığı için bilgilerin yok olma ve tahrip olma olasılığı da düşük hale gelmektedir.

 

Bilgiye erişimin son derece önem taşıdığı günümüz dünyasında bulut bilişim teknolojileri kendine her geçen gün iş dünyasında da daha çok yer bulmaktadır. Nitekim bulut sayesinde dilediğiniz yerden talep ettiğiniz ve bulutta depolu bilgilere erişim sağlanabilmektedir. Üstelik PC, mobil telefon, tablet vb. ürünler gündelik yaşantımızda kendilerine ait bir ekosistem oluşturmaktadır. Bulut teknolojileri bu ekosistemle tam uyumlu olup herhangi biri üzerinden işlerimizi yürütmemize olanak sağlamaktadır. Bu sebeple tüm bu imkanları beraberinde getiren SAP C4C‘nin zamanla iş hayatımıza daha çok gireceğini şimdiden öngörebiliriz.

 

On-device kullanımda, yani bilgiye erişimin PC, mobil telefon, tablet vb. ve benzeri yöntemlerle buluttan sağlanabildiği durumlarda dikkat edilmesi gereken bir nokta güvenlik meselesi. Fiziksel olarak bilgi kaybı yaşama korkusunu ortadan kaldıran bulut çözümler bir güvenlik açığı olması durumunda sanal kayıplara sebep olabilir. Bu noktada atılacak adımlar her açıdan pratik bir kullanım sunan CRM Cloud çözümlerinin popülaritesini daha da artıracaktır.

 

Daha detaylı bilgi için bize ulaşın.

 
Old blogs
  • 07.08.2018 SAP Customer Experience (CX) Nedir?

    Customer Experience, SAP’nin aslında içerisinde C/4 HANA’nın da bulunduğu yeni CRM yaklaşımıdır diyebiliriz. C/4 HANA’nın çıkışından biraz bahsetmek lazım. CRM, klasik yaklaşımda bilindiği üzere satış, servis, pazarlama ve raporlama imkanları sunuyordu ve

  • 06.07.2018 SAP C/4HANA, CX (Customer Experience) Nedir?

    SAP CX Nedir? SAP’nin yeni stratejisi olan C/4HANA, CX yani Customer Experience hakkında detay bilgi için bize ulaşabilirsiniz!

  • 24.04.2018 CRM pazarın en büyüğü oldu!

    2017 yılı sonunda pazarın lideri olan “Veri Tabanı Yönetim Sistemi” büyüklüğünü geçerek rekora giden CRM, yazılım pazarının en büyüğü oldu. Pazarın en büyüğü olan CRM büyüme oranı ile de diğer çözümleri geride bıraktı.

  • 16.04.2018 Hybris Marketing Genel Bakış

    Çevrim içi reklamlar, e-posta bültenleri, e-posta formları hazırlamak ve müşterilerimizle paylaşmak oldukça önemli. Artık günümüzde birçok ürün ve/veya hizmet sağlayıcı neredeyse standart olarak bu reklamları yapmakta ve hedef kitlesini oluşturmaya çalışma

  • 11.04.2018 Dijital Ekonomi, Dijital CRM Nedir?

    Teknolojik gelişmeler ve yenilikler yaşam alanlarındaki ekonomik ve sosyal yerini derinleştirirken, ekonomi modelini de köklü bir şekilde değiştirmektedir. 1900’lü yıllarda etkin olan Endüstriyel Ekonomi modeli, 1950’li yıllar itibariyle yerini Tüketim

  • 09.04.2018 SAP, Callidus’u satın aldı!

    Satış Performansı Yönetimi ve Konfigürasyon-Fiyat-Teklif (CPQ) uygulamaları ile öne çıkan Callidus Software, SAP tarafından satın alındı. SAP Hybris Cloud ürün ailesine katılacak olan Callidus ürünleri ile daha da güçlenecek olan Hybris aşağıdaki çözüml

  • 04.04.2018 SAP S4CRM Nedir?

    SAP S/4HANA dönüşümü ile birlikte efsane CRM geri döndü! S4CRM ile tanışma zamanı! SAP daha önce hazırlığını yaptığı CRM dönüşümü projesi ile ilgili ürünleşme safhasındaki ilk adımı atarak Mart ayında “SAP S/4HANA for Customer Management 1.0” sürümünü

  • 23.02.2018 İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projesi

    İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projemiz başarıyla canlıda! Projede perakende ve bayi satış, pazarlama ve garanti süreçlerinin yanı sıra çağrı merkezi entegrasyonu yaptık.

  • 20.02.2018 Gigya ile Mükemmel Zamanlama, Yeni Nesil Müşteri İlişkileri

    SAP, sektörün önde gelen araştırma raporlarında en güvenli müşteri profilleme platformu çıkan Gigya’yı satın aldı. Müşteri ile şeffaf bir ilişki kurulmasına olanak sağlayan Gigya ile geleceğin müşteri ilişkileri yeniden tasarlanıyor. Müşteri ile rahatsız e

  • 29.12.2017 Eczacıbaşı Yapı Grubu’na Regna’yı Sorduk

    Eczacıbaşı Yapı Grubu IT Yöneticisi Önder Evin’e Regna’yı sorduk. Hazırladığımız video için tıklayın. *Önder Evin’e sorularımızı cevapladığı ve iş ortaklığı için teşekkür ederiz.