Author: Regna Editör
30.01.2017

Hybris Marketing’te Segmentasyon ve Hedef Kitle Oluşturma

 

Segmentasyon Nedir?

Segmentasyon geniş bir pazarın ortak ihtiyaçlara ve özelliklere sahip tüketici alt gruplarına bölünmesi ve bu grupların ihtiyaç ve isteklerini hedefleyecek pazarlama stratejileri oluşturulmasıdır.

 

Hedef Kitle Nedir?

Belirli kurallara göre segmente edilen filtrelenmiş, pazarlama stratejilerine uygun niş listedir.

 

Hybris Marketing Üzerinde Segmentasyon ve Hedef Kitle

Dijital pazarlamanın olmazsa olmazlarından segmentasyon ve hedef kitle analizi, SAP Hybris Marketing’in geniş imkanları ve pratik ekranları kullanılarak farklı segmentasyon grupları oluşturulabilmektedir. Yaş, doğum günü tarihi, meslek, bölge, şehir, posta kodu, vb bilgilerle detaylı listeler oluşturulabilmektedir. Sürükle-bırak yöntemi ile kolayca seçim yapılabildiği gibi Geolocation yöntemi ile harita üzerinden çizim ile seçim yapılabilmektedir. Seçilen bölgenin yine harita üzerinden genişletilebilmesi mümkündür. Dinamik olan bu seçimler sayesinde görsel kullanım ile segmentasyon desteklenmektedir.

 

Kurumunuzun satış ve pazarlama stratejilerine uygun olarak birçok kriter dinamik olarak hedef kitle belirlemede kullanılabilmektedir. Örneğin; satış miktarı, son bir ay veya bir yıl içinde alışveriş yapma tutarları, yaş, şehir ve ülke kriterleri gibi birçok kriteri belirleyebilirsiniz.

 

Aynı zamanda churn analizlerinizi de bu araç ile hızlı bir şekilde belirleyebilirsiniz.

 

Örnek modelimiz:

Yaş seçimi

Yaş seçimi (36 ve 39)

Ülke seçimi

Seçimin harita üzerinde gösterimi

Belirlenen hedef kitle seçiminin sabitlenmesi sistem üzerinde mümkündür. Böylelikle tekrarlanan segmentasyon ve hedef kitle listesi kaydedilebilmekte; statik veya dinamik seçimi yapılarak müdahale yetkilendirilebilmektedir.

 

Segmente edilen bir kritere ikinci bir kriter ekleyerek iki farklı hedef kitleye ulaşılabilmekte, iki farklı kampanya çıkılabilmektedir. Aynı zamanda iki farklı hedef kitleye aynı kampanya ile ulaşılarak A/B Testing gibi daha etkin kampanya sonuçlarına ulaşılabilecek analizler yapılabilmektedir.

 

Segmentasyonun Önemi

Müşterinin ilgisini takip ederek, bu ilgiye yönelik doğru pazarlama yapmak, müşteri memnuniyeti artırarak müşteri deneyimini güçlendirmektedir. Güçlü bir segmentasyon, doğru bir pazarlama stratejisinin önemli adımlarından birisidir.

 
Old blogs
  • 07.08.2018 SAP Customer Experience (CX) Nedir?

    Customer Experience, SAP’nin aslında içerisinde C/4 HANA’nın da bulunduğu yeni CRM yaklaşımıdır diyebiliriz. C/4 HANA’nın çıkışından biraz bahsetmek lazım. CRM, klasik yaklaşımda bilindiği üzere satış, servis, pazarlama ve raporlama imkanları sunuyordu ve

  • 06.07.2018 SAP C/4HANA, CX (Customer Experience) Nedir?

    SAP CX Nedir? SAP’nin yeni stratejisi olan C/4HANA, CX yani Customer Experience hakkında detay bilgi için bize ulaşabilirsiniz!

  • 24.04.2018 CRM pazarın en büyüğü oldu!

    2017 yılı sonunda pazarın lideri olan “Veri Tabanı Yönetim Sistemi” büyüklüğünü geçerek rekora giden CRM, yazılım pazarının en büyüğü oldu. Pazarın en büyüğü olan CRM büyüme oranı ile de diğer çözümleri geride bıraktı.

  • 16.04.2018 Hybris Marketing Genel Bakış

    Çevrim içi reklamlar, e-posta bültenleri, e-posta formları hazırlamak ve müşterilerimizle paylaşmak oldukça önemli. Artık günümüzde birçok ürün ve/veya hizmet sağlayıcı neredeyse standart olarak bu reklamları yapmakta ve hedef kitlesini oluşturmaya çalışma

  • 11.04.2018 Dijital Ekonomi, Dijital CRM Nedir?

    Teknolojik gelişmeler ve yenilikler yaşam alanlarındaki ekonomik ve sosyal yerini derinleştirirken, ekonomi modelini de köklü bir şekilde değiştirmektedir. 1900’lü yıllarda etkin olan Endüstriyel Ekonomi modeli, 1950’li yıllar itibariyle yerini Tüketim

  • 09.04.2018 SAP, Callidus’u satın aldı!

    Satış Performansı Yönetimi ve Konfigürasyon-Fiyat-Teklif (CPQ) uygulamaları ile öne çıkan Callidus Software, SAP tarafından satın alındı. SAP Hybris Cloud ürün ailesine katılacak olan Callidus ürünleri ile daha da güçlenecek olan Hybris aşağıdaki çözüml

  • 04.04.2018 SAP S4CRM Nedir?

    SAP S/4HANA dönüşümü ile birlikte efsane CRM geri döndü! S4CRM ile tanışma zamanı! SAP daha önce hazırlığını yaptığı CRM dönüşümü projesi ile ilgili ürünleşme safhasındaki ilk adımı atarak Mart ayında “SAP S/4HANA for Customer Management 1.0” sürümünü

  • 23.02.2018 İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projesi

    İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projemiz başarıyla canlıda! Projede perakende ve bayi satış, pazarlama ve garanti süreçlerinin yanı sıra çağrı merkezi entegrasyonu yaptık.

  • 20.02.2018 Gigya ile Mükemmel Zamanlama, Yeni Nesil Müşteri İlişkileri

    SAP, sektörün önde gelen araştırma raporlarında en güvenli müşteri profilleme platformu çıkan Gigya’yı satın aldı. Müşteri ile şeffaf bir ilişki kurulmasına olanak sağlayan Gigya ile geleceğin müşteri ilişkileri yeniden tasarlanıyor. Müşteri ile rahatsız e

  • 29.12.2017 Eczacıbaşı Yapı Grubu’na Regna’yı Sorduk

    Eczacıbaşı Yapı Grubu IT Yöneticisi Önder Evin’e Regna’yı sorduk. Hazırladığımız video için tıklayın. *Önder Evin’e sorularımızı cevapladığı ve iş ortaklığı için teşekkür ederiz.