Author: Regna Editör
27.02.2017

Müşteri Profilleme Nedir?

Müşterinin kim olduğunu, neler istediğini, zaman ve para önceliklendirmelerini detaylıca bilmek her zaman müşteri ile olan bağlı güçlendirir ve rakiplere kıyasla pazarda avantaj yaratır. Başarılı bir müşteri yönetimi müşterinin analizi ile başlar, sağlanan katma değer ile devam eder ve yüksek tutulan müşteri memnuniyeti ile sürdürülebilir kılınır.

 

Müşteriler aynı değildir. İstek ve ihtiyaçları, iş planları ve kurum kültürleri birbirinden farklıdır. Müşteri profilleme, müşterilerinizin ortak özelliklerine göre bir çerçeve çizmenize yardımcı olur. Müşteri profilleme ile müşterilerinizin ihtiyaçlarına en doğru şekilde belirleyip, onlara en uygun çözümleri sunabilirsiniz.

 

Segmentasyon ve Profilleme

Müşteri segmentasyonu yapılırken ortak özelliklere sahip müşteriler belirli gruplara ayrılır. Genel olarak temel segmentasyonda karakteristikler demografik kökenliyken, daha karmaşık olan segmentasyonlarda birden fazla değişkenin kümelenmesi ile daha kompleks bir segmentasyon yapısı benimsenebilir.

 

Diğer taraftan, müşteri profilleme ise müşteri personalarını açıklamaya çalışır. Personalar davranış yapılarını tasvirler. Bu personalar belirli davranış biçimlerini bilerek önceden araçlar geliştirmeye ve daha iyi bir hizmet sunmaya yardımcı olur. Müşteri profillemede birbirinden bağımsız birçok parametre rol oynar. Bunlara demografi, davranışsal data ve hayat tarzı eklenebilir. B2B müşteri profillemesi için ise içinde bulunulan sektör, bölge, işin doğal yaşam döngüsü, iş planı, kurum kültürü, yaratılan katma değer ve regülasyonlar önemli yapıtaşlarıdır.

 

Hem müşteri segmentasyonu hem de profilleme için iyi bir konsept anlayışı ile beraber teknik yeterlilik gereklidir. Farklı data kaynaklarından gelen daha büyük bilgi içeriklerinin daha geniş bir perspektiften takip edilip yorumlanmasına izin veren müşteri ilişkileri ve müşteri deneyim yönetimi ile şirketlerin müşterilerini profillemelerine ve onları çok daha iyi tanıyıp, daha iyi hizmet üretmelerine olanak sağlar, sonuç olarak müşteri memnuniyeti artar.

 
Old blogs
  • 07.08.2018 SAP Customer Experience (CX) Nedir?

    Customer Experience, SAP’nin aslında içerisinde C/4 HANA’nın da bulunduğu yeni CRM yaklaşımıdır diyebiliriz. C/4 HANA’nın çıkışından biraz bahsetmek lazım. CRM, klasik yaklaşımda bilindiği üzere satış, servis, pazarlama ve raporlama imkanları sunuyordu ve

  • 06.07.2018 SAP C/4HANA, CX (Customer Experience) Nedir?

    SAP CX Nedir? SAP’nin yeni stratejisi olan C/4HANA, CX yani Customer Experience hakkında detay bilgi için bize ulaşabilirsiniz!

  • 24.04.2018 CRM pazarın en büyüğü oldu!

    2017 yılı sonunda pazarın lideri olan “Veri Tabanı Yönetim Sistemi” büyüklüğünü geçerek rekora giden CRM, yazılım pazarının en büyüğü oldu. Pazarın en büyüğü olan CRM büyüme oranı ile de diğer çözümleri geride bıraktı.

  • 16.04.2018 Hybris Marketing Genel Bakış

    Çevrim içi reklamlar, e-posta bültenleri, e-posta formları hazırlamak ve müşterilerimizle paylaşmak oldukça önemli. Artık günümüzde birçok ürün ve/veya hizmet sağlayıcı neredeyse standart olarak bu reklamları yapmakta ve hedef kitlesini oluşturmaya çalışma

  • 11.04.2018 Dijital Ekonomi, Dijital CRM Nedir?

    Teknolojik gelişmeler ve yenilikler yaşam alanlarındaki ekonomik ve sosyal yerini derinleştirirken, ekonomi modelini de köklü bir şekilde değiştirmektedir. 1900’lü yıllarda etkin olan Endüstriyel Ekonomi modeli, 1950’li yıllar itibariyle yerini Tüketim

  • 09.04.2018 SAP, Callidus’u satın aldı!

    Satış Performansı Yönetimi ve Konfigürasyon-Fiyat-Teklif (CPQ) uygulamaları ile öne çıkan Callidus Software, SAP tarafından satın alındı. SAP Hybris Cloud ürün ailesine katılacak olan Callidus ürünleri ile daha da güçlenecek olan Hybris aşağıdaki çözüml

  • 04.04.2018 SAP S4CRM Nedir?

    SAP S/4HANA dönüşümü ile birlikte efsane CRM geri döndü! S4CRM ile tanışma zamanı! SAP daha önce hazırlığını yaptığı CRM dönüşümü projesi ile ilgili ürünleşme safhasındaki ilk adımı atarak Mart ayında “SAP S/4HANA for Customer Management 1.0” sürümünü

  • 23.02.2018 İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projesi

    İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projemiz başarıyla canlıda! Projede perakende ve bayi satış, pazarlama ve garanti süreçlerinin yanı sıra çağrı merkezi entegrasyonu yaptık.

  • 20.02.2018 Gigya ile Mükemmel Zamanlama, Yeni Nesil Müşteri İlişkileri

    SAP, sektörün önde gelen araştırma raporlarında en güvenli müşteri profilleme platformu çıkan Gigya’yı satın aldı. Müşteri ile şeffaf bir ilişki kurulmasına olanak sağlayan Gigya ile geleceğin müşteri ilişkileri yeniden tasarlanıyor. Müşteri ile rahatsız e

  • 29.12.2017 Eczacıbaşı Yapı Grubu’na Regna’yı Sorduk

    Eczacıbaşı Yapı Grubu IT Yöneticisi Önder Evin’e Regna’yı sorduk. Hazırladığımız video için tıklayın. *Önder Evin’e sorularımızı cevapladığı ve iş ortaklığı için teşekkür ederiz.