Yazar: Regna Editör
07.08.2018

SAP Customer Experience (CX) Nedir?

Customer Experience, SAP’nin aslında içerisinde C/4 HANA’nın da bulunduğu yeni CRM yaklaşımıdır diyebiliriz. C/4 HANA’nın çıkışından biraz bahsetmek lazım. CRM, klasik yaklaşımda bilindiği üzere satış, servis, pazarlama ve raporlama imkanları sunuyordu ve şirketler tüketicilerin gizlilik ayarları, iletişim verileri gibi bilgileri kendileri yönetiyorlardı. Artık günümüz yaklaşımında tüketiciler kendi verilerini, kendi iletişim tercihlerini, kişisel verilerini; hangi yolla, ne zaman kendisiyle iletişime geçileceğini kendisi belirlemek istiyor. Çünkü bu şeffaflığı sunan firmalara kendilerini daha yakın hissediyorlar. Bu beklentilerin sonucunda da SAP yeni bir yaklaşım gösterdi. Bunun adı da C/4 HANA’dır.

 

C/4 HANA, cloud temelli bir çözümdür. On-premise isteyen müşterilere S/4 CRM adında, S/4 HANA’nın içerisinde gömülü olarak gelen bir çözüm sunmaktadır. Bilindiği üzere SAP TM denilen Nakliye Yönetimi, SAP EWM denilen Genişletilmiş Depo Yönetimi çözümleri de S/4 HANA’nın içerisinde gömülü olarak gelmişti. Şimdi sıra CRM’de. SAP bunun adına S/4 CRM dedi. S/4 CRM’in şu an 1.0 versiyonu çıktı. Eylül 2018’de 1809 versiyonu ile birlikte daha geniş bir CRM özelliği elde etmiş olacağız. Bu sayede CRM ve ERP’yi iki farklı sistemde yönetmek yerine tek bir sistem altında yönetiyor olacağız. Böylelikle entegrasyon yükü hafiflemiş olacak, tek bir platformdan hem müşteri deneyimini hem de operasyonel ihtiyaçları yönetebiliyor olacağız.

 

SAP CX, C/4 HANA ailesi içerisinde; Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud ve Commerce Cloud ürünleri mevcuttur. Commerce Cloud bilindiği üzere Hybris Commerce ürününün cloud versiyonudur. Hybris Commerce halen kullanılmaya devam ediliyor. Hybris Commerce’ın mevcutta cloud ve on-premise versiyonları mevcuttu şu anda cloud versiyonuna SAP, Commerce Cloud dedi ve bu ürünü C/4 HANA ailesi içerisine aldı. C/4 HANA’yı, Hybris ürün ailesine kıyaslayacak olursak Hybris Sales Cloud, Service Cloud vardı ve bunlar bulut temelli çözümlerdi. Hem bulut hem de on-premise versiyonları olan ürünleri ise Hybris Marketing ve Hybris Commerce’dü. SAP cloud versiyonlarını C/4 HANA’nın içerisine almış oldu. Şu an için yapılan açıklamada SAP Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud ve Commerce Cloud ürünleri açıklandı. Bu da bize mevcut ürün ailesinin cloud üzerinde çalışacağını gösteriyor. Ama ilerleyen zamanlarda bu ürünlerin on-premise versiyonları çıkabilir ve bu durum değişebilir. Bunu hep birlikte ilerleyen zamanlarda göreceğiz.

 

SAP Customer Experience hakkında daha fazla bilgi almak ve deneyimlemek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Eski bloglar
  • 06.03.2019 Proje Yöneticimiz SAP RSS for Utilities Ürünü Hakkındaki Sorularınızı Yanıtlıyor?

    Proje Yöneticimiz SAP RSS for Utilities Ürünü Hakkındaki Sorularınızı Yanıtlıyor?

  • 05.03.2019 SAP Commerce Assisted Service Mode Nedir?

    SAP Commerce Assisted Service Mode Nedir?

  • 07.08.2018 SAP Customer Experience (CX) Nedir?

    Customer Experience, SAP’nin aslında içerisinde C/4 HANA’nın da bulunduğu yeni CRM yaklaşımıdır diyebiliriz. C/4 HANA’nın çıkışından biraz bahsetmek lazım. CRM, klasik yaklaşımda bilindiği üzere satış, servis, pazarlama ve raporlama imkanları sunuyordu ve

  • 06.07.2018 SAP C/4HANA, CX (Customer Experience) Nedir?

    SAP CX Nedir? SAP’nin yeni stratejisi olan C/4HANA, CX yani Customer Experience hakkında detay bilgi için bize ulaşabilirsiniz!

  • 24.04.2018 CRM pazarın en büyüğü oldu!

    2017 yılı sonunda pazarın lideri olan “Veri Tabanı Yönetim Sistemi” büyüklüğünü geçerek rekora giden CRM, yazılım pazarının en büyüğü oldu. Pazarın en büyüğü olan CRM büyüme oranı ile de diğer çözümleri geride bıraktı.

  • 16.04.2018 Hybris Marketing Genel Bakış

    Çevrim içi reklamlar, e-posta bültenleri, e-posta formları hazırlamak ve müşterilerimizle paylaşmak oldukça önemli. Artık günümüzde birçok ürün ve/veya hizmet sağlayıcı neredeyse standart olarak bu reklamları yapmakta ve hedef kitlesini oluşturmaya çalışma

  • 11.04.2018 Dijital Ekonomi, Dijital CRM Nedir?

    Teknolojik gelişmeler ve yenilikler yaşam alanlarındaki ekonomik ve sosyal yerini derinleştirirken, ekonomi modelini de köklü bir şekilde değiştirmektedir. 1900’lü yıllarda etkin olan Endüstriyel Ekonomi modeli, 1950’li yıllar itibariyle yerini Tüketim

  • 09.04.2018 SAP, Callidus’u satın aldı!

    Satış Performansı Yönetimi ve Konfigürasyon-Fiyat-Teklif (CPQ) uygulamaları ile öne çıkan Callidus Software, SAP tarafından satın alındı. SAP Hybris Cloud ürün ailesine katılacak olan Callidus ürünleri ile daha da güçlenecek olan Hybris aşağıdaki çözüml

  • 04.04.2018 SAP S4CRM Nedir?

    SAP S/4HANA dönüşümü ile birlikte efsane CRM geri döndü! S4CRM ile tanışma zamanı! SAP daha önce hazırlığını yaptığı CRM dönüşümü projesi ile ilgili ürünleşme safhasındaki ilk adımı atarak Mart ayında “SAP S/4HANA for Customer Management 1.0” sürümünü

  • 23.02.2018 İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projesi

    İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projemiz başarıyla canlıda! Projede perakende ve bayi satış, pazarlama ve garanti süreçlerinin yanı sıra çağrı merkezi entegrasyonu yaptık.