Yazar: Regna Editör
29.03.2017

Veri Tekilleştirme Nedir?

Veri tekilleştirme, tekrarlanan, dağınık ve kirli verinin, bir standarda oturtularak temizlenmesidir.

 

Veri tekilleştirme, büyük ölçekli veri yedeklemelerinden ötürü ortaya çıkan yüksek maliyeti düşürmek adına önemli bir kavramdır ve günümüzde giderek daha fazla önem kazanmaktadır.

 

Örneklendirmek gerekirse, kendi bünyesinde bağımsız firmaları ve markaları olan bir holdingi düşünelim. Müşteri bu firmaların (ve markaların) her birinden alışveriş yapıyor ve bu müşteriye ilişkin CRM sistemlerinde birden fazla veri var. Müşterimiz, ihtiyaçları ve satın alma yönelimleri doğrultusunda holding bünyesindeki firmaların sadakat kartlarına sahip. Fakat problem şu ki, müşteri adına farklı kartlar mevcut olduğu işin müşterinin takibi zorlaşıyor.

 

Müşteri benzer nitelikteki iki firmadan birinden ayda bir kere, diğerinden daha fazla alışveriş yapıyor olabilir. Müşteriye, daha az alışveriş yaptığı benzer nitelikteki firmayı hatırlatmamız gerekebilir. Bu nedenle müşterinin her firmanın veri tabanındaki verisi birleştirilir ve toplu bir veri oluşturulur. Gerektiğinde hatırlatmak için, verileri daha rahat takip etmek için ya da müşteriye özel çeşitli indirimlerle onun dikkatini çekmek için, tekilleştirilmiş veriden yararlanılabilir.

 

Kısacası tekilleştirme ile hem CRM sistemini optimize etmiş oluruz hem de müşteri ve ihtiyaçlarını daha doğru bir biçimde analiz etmiş oluruz.

 

Veri tekilleştirme ne gibi kazançlar sağlar?

  • Doğru ve tutarlı müşteri verisi sağlar.
  • Müşteri hareketlerinin takip edilebilir ve kontrol edilebilir olmasına imkan verir.
  • Üzerinde çalışılması gereken verinin azaltılması sayesinde segmentasyon gibi işlemlerin daha hızlı yürütülmesini sağlar.
  • Disk alanı ve donanım ihtiyacının azalmasını sağlar.
  • Yüksek depo kullanımından ötürü ortaya çıkan maliyetleri düşürür.
  • Gereksiz veya tekrarlayan bilgileri kaldırarak veri aktarımlarını optimize eder.

Detaylı bilgi için bize ulaşın.

 

Eski bloglar
  • 06.03.2019 Proje Yöneticimiz SAP RSS for Utilities Ürünü Hakkındaki Sorularınızı Yanıtlıyor?

    Proje Yöneticimiz SAP RSS for Utilities Ürünü Hakkındaki Sorularınızı Yanıtlıyor?

  • 05.03.2019 SAP Commerce Assisted Service Mode Nedir?

    SAP Commerce Assisted Service Mode Nedir?

  • 07.08.2018 SAP Customer Experience (CX) Nedir?

    Customer Experience, SAP’nin aslında içerisinde C/4 HANA’nın da bulunduğu yeni CRM yaklaşımıdır diyebiliriz. C/4 HANA’nın çıkışından biraz bahsetmek lazım. CRM, klasik yaklaşımda bilindiği üzere satış, servis, pazarlama ve raporlama imkanları sunuyordu ve

  • 06.07.2018 SAP C/4HANA, CX (Customer Experience) Nedir?

    SAP CX Nedir? SAP’nin yeni stratejisi olan C/4HANA, CX yani Customer Experience hakkında detay bilgi için bize ulaşabilirsiniz!

  • 24.04.2018 CRM pazarın en büyüğü oldu!

    2017 yılı sonunda pazarın lideri olan “Veri Tabanı Yönetim Sistemi” büyüklüğünü geçerek rekora giden CRM, yazılım pazarının en büyüğü oldu. Pazarın en büyüğü olan CRM büyüme oranı ile de diğer çözümleri geride bıraktı.

  • 16.04.2018 Hybris Marketing Genel Bakış

    Çevrim içi reklamlar, e-posta bültenleri, e-posta formları hazırlamak ve müşterilerimizle paylaşmak oldukça önemli. Artık günümüzde birçok ürün ve/veya hizmet sağlayıcı neredeyse standart olarak bu reklamları yapmakta ve hedef kitlesini oluşturmaya çalışma

  • 11.04.2018 Dijital Ekonomi, Dijital CRM Nedir?

    Teknolojik gelişmeler ve yenilikler yaşam alanlarındaki ekonomik ve sosyal yerini derinleştirirken, ekonomi modelini de köklü bir şekilde değiştirmektedir. 1900’lü yıllarda etkin olan Endüstriyel Ekonomi modeli, 1950’li yıllar itibariyle yerini Tüketim

  • 09.04.2018 SAP, Callidus’u satın aldı!

    Satış Performansı Yönetimi ve Konfigürasyon-Fiyat-Teklif (CPQ) uygulamaları ile öne çıkan Callidus Software, SAP tarafından satın alındı. SAP Hybris Cloud ürün ailesine katılacak olan Callidus ürünleri ile daha da güçlenecek olan Hybris aşağıdaki çözüml

  • 04.04.2018 SAP S4CRM Nedir?

    SAP S/4HANA dönüşümü ile birlikte efsane CRM geri döndü! S4CRM ile tanışma zamanı! SAP daha önce hazırlığını yaptığı CRM dönüşümü projesi ile ilgili ürünleşme safhasındaki ilk adımı atarak Mart ayında “SAP S/4HANA for Customer Management 1.0” sürümünü

  • 23.02.2018 İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projesi

    İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projemiz başarıyla canlıda! Projede perakende ve bayi satış, pazarlama ve garanti süreçlerinin yanı sıra çağrı merkezi entegrasyonu yaptık.