Yazar: Regna Editör
21.12.2015

Vitra Bad SAP CRM Projesi Başarıyla Canlıya Alındı

SAP CRM ve SAP ERP çözümlerini kullanan Eczacıbaşı Yapı Grubu bünyesindeki VitrA Bad, Almanya pazarındaki müşterilerine yönelik süreçlerini iyileştirmek üzere Regna danışmanlığında SAP CRM çözümünü uygulamaya aldı.

 

Eczacıbaşı Yapı Grubu, yurt içi ve yurt dışı pazarlarda satış süreçlerini SAP CRM ve SAP ERP sistemleri arasındaki entegrasyonlarla takip ediyor. Standart B2B entegrasyonu veya harici entegrasyonlar aracılığı ile SAP CRM sistemine alınan siparişler veya teklifler, üretimi yapacak Yapı Grubu şirketine göre ayrışarak SAP ERP sistemine entegre ediliyor ve üretim-sevk süreçleri de bu sistem üzerinde sürdürülüyor.

 

Eczacıbaşı Yapı Grubu şirketlerinden VitrA Bad da Almanya pazarındaki müşterilerine hem Almanya’daki deposundan, hem Türkiye üretiminden tedarik ile (Eyap), hem de Rusya üretiminden tedarik ile (VitrA Santekhnika) satış yapıyor.

 

VitrA Bad şirketinin süreçleri, proje öncesinde farklı sistemler üzerinde yürütülüyordu ve şirketlerarası otomatik süreç sadece Türkiye üretimi için yapılabiliyordu. Rusya’da üretilecek ürünler için Almanya satış departmanının Türkiye tedarik planlama departmanı ile iletişime geçmesi; Rusya’da üretim konusunda bu departmanın karar vermesi; ardından Rusya satış departmanı tarafından manuel sipariş açılması gerekiyordu. Bu manuel aşamalar, süreçlerin uzamasına ve kişilere bağımlı kalınmasına neden olmaktaydı.

 

VitrA Bad’ın, Regna danışmanlığında başlattığı SAP CRM projesiyle, müşteri tekliflerinin EDI entegrasyonu ile otomatik SAP CRM sistemine alınması ve satış departmanına bilgilendirme maillerinin gönderilmesi hedeflendi. Ayrıca teklif ve sipariş süreçleri SAP CRM sistemine alındı ve üretim noktası belirlendikten sonra SAP ERP sistemine aktarılmaya başladı. Üretimi yapacak şirketin (Türkiye ya da Rusya) sistem üzerinde belirlenmesi ve daha sonra bu kararın SAP ERP sistemine entegre edilmesi, karar süreçlerini hızlandırdı.

 

Proje kapsamında Türkiye ve Rusya üretimlerinin sevk ve fatura süreçleri de SAP ERP sistemine taşındı ve VitrA Bad (Almanya) – VitrA Santeknika (Rusya/üretici) – Eczacıbaşı Building Products (Rusya/ ihracat) arasında sevk ve fatura giriş-çıkış süreçleri otomatik hale getirildi.

 

Regna’nın deneyimli ekibinin çalışmalarıyla, SAP ERP sisteminde var olan işleyiş bozulmadan SAP CRM sistemine geçiş yapıldı ve yeni süreç iyileşmeleri gerçekleştirildi.

 

Proje sonucunda, Almanya-Türkiye-Rusya lokasyonlu şirketler arasındaki işlemler sadece sistem üzerinden takip ve kontrol edilebilir hale geldi. Böylece çalışanların e-posta üzerinden iletişim kurma gereksinimi minimuma indirildi. Bu da süreçlerin daha verimli yürümesini ve manuel işlemlerin azalması sayesinde zaman tasarrufu elde edilmesini sağladı.

 

Regna danışmanlığındaki VitrA Bad SAP CRM projesinin bir başka avantajı ise, müşterilere Rusya ve Türkiye’de üretilecek mamullerin üretim aşaması tamamlandıktan sonra sipariş onayı bilgilendirmesinin otomatik gönderilmesi oldu. Böylece bilgilendirme ile sevk arası süreç minimuma indirildi ve müşteri memnuniyeti artırıldı.

Eski bloglar
  • 06.03.2019 Proje Yöneticimiz SAP RSS for Utilities Ürünü Hakkındaki Sorularınızı Yanıtlıyor?

    Proje Yöneticimiz SAP RSS for Utilities Ürünü Hakkındaki Sorularınızı Yanıtlıyor?

  • 05.03.2019 SAP Commerce Assisted Service Mode Nedir?

    SAP Commerce Assisted Service Mode Nedir?

  • 07.08.2018 SAP Customer Experience (CX) Nedir?

    Customer Experience, SAP’nin aslında içerisinde C/4 HANA’nın da bulunduğu yeni CRM yaklaşımıdır diyebiliriz. C/4 HANA’nın çıkışından biraz bahsetmek lazım. CRM, klasik yaklaşımda bilindiği üzere satış, servis, pazarlama ve raporlama imkanları sunuyordu ve

  • 06.07.2018 SAP C/4HANA, CX (Customer Experience) Nedir?

    SAP CX Nedir? SAP’nin yeni stratejisi olan C/4HANA, CX yani Customer Experience hakkında detay bilgi için bize ulaşabilirsiniz!

  • 24.04.2018 CRM pazarın en büyüğü oldu!

    2017 yılı sonunda pazarın lideri olan “Veri Tabanı Yönetim Sistemi” büyüklüğünü geçerek rekora giden CRM, yazılım pazarının en büyüğü oldu. Pazarın en büyüğü olan CRM büyüme oranı ile de diğer çözümleri geride bıraktı.

  • 16.04.2018 Hybris Marketing Genel Bakış

    Çevrim içi reklamlar, e-posta bültenleri, e-posta formları hazırlamak ve müşterilerimizle paylaşmak oldukça önemli. Artık günümüzde birçok ürün ve/veya hizmet sağlayıcı neredeyse standart olarak bu reklamları yapmakta ve hedef kitlesini oluşturmaya çalışma

  • 11.04.2018 Dijital Ekonomi, Dijital CRM Nedir?

    Teknolojik gelişmeler ve yenilikler yaşam alanlarındaki ekonomik ve sosyal yerini derinleştirirken, ekonomi modelini de köklü bir şekilde değiştirmektedir. 1900’lü yıllarda etkin olan Endüstriyel Ekonomi modeli, 1950’li yıllar itibariyle yerini Tüketim

  • 09.04.2018 SAP, Callidus’u satın aldı!

    Satış Performansı Yönetimi ve Konfigürasyon-Fiyat-Teklif (CPQ) uygulamaları ile öne çıkan Callidus Software, SAP tarafından satın alındı. SAP Hybris Cloud ürün ailesine katılacak olan Callidus ürünleri ile daha da güçlenecek olan Hybris aşağıdaki çözüml

  • 04.04.2018 SAP S4CRM Nedir?

    SAP S/4HANA dönüşümü ile birlikte efsane CRM geri döndü! S4CRM ile tanışma zamanı! SAP daha önce hazırlığını yaptığı CRM dönüşümü projesi ile ilgili ürünleşme safhasındaki ilk adımı atarak Mart ayında “SAP S/4HANA for Customer Management 1.0” sürümünü

  • 23.02.2018 İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projesi

    İnoksan SAP CRM ve Mobilite (Fiori) Projemiz başarıyla canlıda! Projede perakende ve bayi satış, pazarlama ve garanti süreçlerinin yanı sıra çağrı merkezi entegrasyonu yaptık.